کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

۳۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان خیانت

خیانت در روابط عاطفی می‌تواند همچون یک زخم کاری عمل کرده و روح و روان افراد را بیازارد. درمان خیامت و پیامدهای آن همیشه به آسانی صورت نمی‌گیرد. به طوری که بسیاری از افراد سال‌های سال درگیر این موضوع می‌مانند و فشار روانی مزمنی را تحمل می‌کنند. این مسئله می‌تواند خود زمینه ساز مشکلات دیگری شده و شروع اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب فراگیر را رقم بزند و افراد را با حالات ناخوشایند روحی مواجه سازد. برای درمان آسیب خیانت مراحلی وجود دارد و در هر مرحله با انجام راهکارهایی می‌توان به کاهش این نوع آسیب کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان زخم بعد از خیانت می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: درمان خیانت

 

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

ترس از مکان های بسته، تنگنا هراسی یا کلاستروفوبیا نوعی اختلال اضطرابی است که در آن ترس غیرمنطقی از عدم امکان فرار و یا بسته بودن محیط می‌تواند منجر به حمله هراس شود. در واقع یک نوع فوبیای خاص است که شرایط کاری و زندگی شخصی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی فرد در یک مکان بسته و تنگ قرار می‌گیرد استرس، اضطراب، تعریق و عدم تمرکز او را فرا می‌گیرد. روش‌های درمانی مختلفی مانند روش‌های شناختی رفتاری، مواجهه درمانی و حساسیت زدایی وجود دارد که به فرد در درمان این اختلال کمک می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کلاستروفوبیا می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: کلاستروفوبیا یا تنگا هراسی

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

تست اعتیاد به هروئین

هروئین یکی از انواع مواد مخدری است که به شدت اعتیاد آور بوده و مصرف بالایی دارد. به دلیل شایع بودن این ماده، استفاده از آزمایش تست اعتیاد هروئین قبل از ازدواج از اهمیت بسزایی برخوردار است. اغلب معتادان به دنبال راه‌های دور زدن آزمایش هستند و از روش‌های مختلفی برای منفی کردن جواب تست استفاده می‌کنند. البته اگر هم تست اعتیاد فرد منفی باشد نمی‌توان به صورت قطع گفت که فرد معتاد نیست. از این رو بهتر است، تست‌های تکمیلی در این زمینه صورت گیرد. معمولا تست اعتیاد از نمونه‌ی خون، ادرار و بزاق فرد گرفته می‌شود اما روش مطمئن‌تری نیز برای سنجش اعتیاد به هروئین وجود دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد هروئین می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: تست اعتیاد هروئین

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

درمان فوبیا

فوبیا نوعی از اختلالات اضطرابی است که باعث می‌شود فرد ترسی شدید و غیرمنطقی در مواجهه با یک وضعیت، مکان و یا اشیاء مختلف تجربه کند. از همین رو درمان فوبیا از اهمیت زیادی برخوردار است. روش‌های درمانی مختلفی برای اختلال فوبیا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان رفتاری، خانواده درمانی، روان تحلیلی و شناختی رفتاری اشاره کرد. انتخاب روش درمان بسته به شرایط فرد مبتلا به فوبیا و نظر روانشناس متفاوت است. با این حال در صورتی که فوبیا درمان نشود می‌تواند عملکرد فرد را در تمام زمینه‌ها با اختلال مواجه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان فوبیا می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: درمان فوبیا

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

مخدر ال اس دی

مخدر ال اس دی یکی از انواع مواد مخدر جدید است که مصرف آن در بین جوانان از شیوع بالاتری برخوردار است. این ماده به دلیل اثرات توهم‌زایی می‌تواند منجر به تجربیات شبه روانپریشی شده و فرد را در معرض خطرهای بسیار جدی قرار دهد. با این حال از آن جایی که مصرف ال اس دی موجب تحریک دستگاه عصبی شده و حالاتی نظیر هیجان و شادی زیاد را ایجاد می‌کند، بسیاری از افراد به خصوص در مهمانی‌ها و پارتی‌های شبانه از آن استفاده می‌کنند. مخدر ال اس دی اعتیادآور بوده و ترک خودسرانه‌ی آن امکان پذیر نیست و اغلب با شکست مواجه می‌شود. به همین دلیل در صورت وابستگی به مواد مداخله مشاوره ترک اعتیاد و بهره‌مندی از روش‌های ترک اصولی ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: مخدر ال اس دی

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

تست اعتیاد به حشیش

تست اعتیاد به حشیش چگونه انجام می‌شود؟ حشیش یکی از رایج‌ترین مواد مخدر موجود است که بیشتر توسط نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه درصد افرادی که در سال‌های اخیر به مصرف این ماده مخدر روی آورده‌اند، افزایش پیدا کرده است. تشخیص اینکه فردی حشیش مصرف کرده است دشوار است و نباید از روی ظاهر شخص به او برچسب معتاد بودن بزنید و لازم است که تست اعتیاد به حشیش انجام گیرد. انجام این تست‌ها قبل از ازدواج ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به حشیش می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: تست اعتیاد به حشیش 

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

میگرن چیست؟

میگرن نوعی سردرد بسیار شدید است که معمولاً در یک طرف سر احساس می‌شود. این نوع سردرد می‌تواند ساعت‌ها و یا حتی روزها طول بکشد و منجر به از دست رفتن عملکرد روزانه فرد شود. افراد مبتلا به میگرن معمولاً همراه با سردرد حالات ناخوشایندی نظیر حالت تهوع و استفراغ را نیز تجربه می‌کنند. حملات میگرن مشکلات و دردهای فراوانی را برای فرد به دنبال دارند. افزایش آگاهی در مورد نشانه‌ها و عللی که به لحاظ فردی و محیطی در بروز میگرن نقش دارند، جهت شناخت بهتر بیماری و انتخاب بهترین روش‌های درمانی الزامی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه میگرن می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: میگرن چیست؟

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

تست تریاک

تست تریاک از جمله مهم‌ترین تست‌های قبل از ازدواج و برخی از موسسات دولتی و خصوصی است. تریاک یکی از پر مصرف‌ترین ماده‌های مخدر در ایران است که از گل خشخاش به دست می‌آید و دارای یک مسکن قوی به نام مورفین است. تست تریاک به شیوه‌ها و روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. توجه به این نکته ضروری است که احتمال دارد جواب تست شما به علت مصرف برخی داروها مانند کدئین مثبت اعلام شود در نتیجه لازم است فرد مسئول را در جریان بگذارید. همچنین برخی روش‌ها باعث منفی شدن تست تریاک می‌شود که در ادامه نیز به این روش‌ها و شیوه انجام آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد تریاک می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: تست تریاک

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

رفتار با کودکان طلاق

رفتار با کودکان طلاق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کودکان نسبت به سایرین آسیب‌پذیری روانی بالاتری دارند و بیشتر در معرض انواع مشکلات رفتاری هستند. جدایی والدین برای کودکان رویدادی بسیار استرس‌زا است و سازگاری با آن نیاز به مراقبت و توجه جدی از جانب اطرافیان دارد. به همین خاطر لازم است که پدر و مادرها قبل از طلاق و پس از آن در مورد نیازهای ویژه فرزندشان آگاهی کافی داشته باشند و نحوه رفتار با کودک خود را بیاموزند. مشاوره طلاق به افراد کمک می‌کند تا در مراحل جدایی آسیب‌ها را برای خود و فرزندان به حداقل برسانند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با کودکان طلاق می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: رفتار با کودکان طلاق

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

محبت به همسر

غرق شدن در زندگی روزمره باعث می‌شود بسیاری از زوجین محبت به همسر خود را فراموش کنند و در یکنواختی روزها گم شوند. مشکلات مالی، فشارهای مرتبط با تربیت فرزندان و درگیری‌های شغلی از جمله موارد رایجی هستند که می‌توانند پس از ازدواج روزهای عاشقانه را به یک زندگی روتین تبدیل کنند و شکاف‌های عاطفی بسیاری را میان زوجین ایجاد کنند. با این حال بسیاری از زن و شوهرها برای زندگی مشترک خود ارزش بسیاری قائل هستند و با هشیاری کامل می‌کوشند تا صمیمت میان خود را حفظ کرده و نگذارند زندگی برای آن‌ها به عادتی کسالت‌بار تبدیل شود. اگر شما هم به دنبال ایجاد شور بیشتری در زندگی مشترک خود هستید بهتر است راهکارهای مناسب برای ارتباط با همسر و محبت به او را بیاموزید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: محبت به همسر

  • مهلا هراتی