کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

۳۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرحواره درمانی

روانشناسان برای مداخله و درمان اختلالات روانشناختی، رویکردهای متفاوتی را در نظر می‌گیرند که طرحواره درمانی یکی از آن‌ها است. اگر بارها و بارها در روابط، شغل‌ و بسیاری از موقعیت‌های زندگی خود به مشکل برخورده‌اید و این مشکلات برای شما الگویی تکراری دارند، یا اگر برای حل مشکلات خود به روان‌درمانگرهایی مراجعه کرده‌اید که ریشه مسائل شما را ناشی از معضلات دوران کودکی‌تان عنوان کرده‌اند، شاید بهتر است طرحواره درمانی را امتحان کنید. این روش به عنوان یکی از رویکردهای جامع و تلفیقی علاوه ‌بر بهره‌گیری از روش‌های رویکرد شناختی-رفتاری، مولفه‌های نظریات دل‌بستگی، روابط شیء، سازنده‌گرایی و روان‌تحلیلی را نیز در خود دارد. بهتر است قبل از صحبت بیشتر درباره‌ طرحواره درمانی به مفهوم طرحواره نگاهی بیندازیم.

منبع: طرحواره درمانی

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

وسواس موکنی چیست

وسواس موکنی یا همان تریکوتیلومانیا نوعی اختلال در وضعیت روانی است که در آن فرد احساس تمایل شدید و تکرار شونده‌ای را برای کندن موهای سر، ابرو و سایر نقاط بدن تجربه کرده و علی رغم تلاش‌های خود، نمی‌تواند این کار را متوقف کند. این مسئله با ایجاد تغییرات ظاهری ناخوشایند در وضعیت موی سر و بروز لکه‌های پوستی می‌تواند پیامدهای روانی و اجتماعی زیادی را برای فرد به بار بیاورد و عملکرد او را در حوزه‌های مختلف زندگی کاهش دهد. خوشبختانه امروزه درمان‌های متعددی همچون درمان شناختی رفتاری وجود دارد که می‌توانند برای غلبه و درمان این مشکل به فرد کمک کنند. 

منبع: وسواس موکنی چیست؟

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یک نگرش ذهنی و احساسی است که بر جنبه‌های روشن زندگی تمرکز می‌کند و پس زمینه یک زندگی موفق و شاد است. فردی با تفکر مثبت شادی، سلامتی و موفقیت را برای خود به ارمغان آورده و و می‌تواند بر هر مانعی غلبه کند. تعداد زیادی از مردم تفکر مثبت را یک واقعیت می‌دانند و به اثربخشی آن اعتقاد دارند. برای استفاده از مثبت اندیشی در زندگی خود تنها باید از وجود آن آگاه باشید و از نگرش مثبت در هر کاری بهره ببرید تا تاثیرات آن را بر جنبه‌های مختلف زندگی خود مشاهده کنید. مثبت اندیشی فواید گوناگونی دارد و راه‌های رسیدن به آن نیز ساده و همراه با اتفاقات خوشایند است که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

منبع: مثبت اندیشی

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

مالش دوستی

اختلال مالش دوستی یکی از اختلالات شایع در دسته اختلالات جنسی است که بیشتر در مردان رخ می‌دهد. فرد بیمار با مالیدن آلت تناسلی خود به بدن یک زن از روی لباس و یا مالش یک قربانی با دست‌هایش، موجب رعب و وحشت و ناراحتی قابل ملاحظه در آن فرد می‌شود. بیمار معمولا مکان‌های پرازدحام و شلوغ مانند مترو و اتوبوس را برای انجام این کار انتخاب می‌کند. بیماران مبتلا به این اختلال بسیار منفعل و منزوی هستند و مالش را منبع ارضای جنسی خود می‌دانند. این رفتار معمولا با اختلالات رفتاری، افسردگی و مشکلات شخصیت همراه بوده و درمان آن به روش‌های دارویی و رفتاری امکان پذیر است.

منبع: مالش دوستی

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

اختلال تیک

اختلال تیک به معنی حرکات غیرارادی ماهیچه‌های بدن است که باعث مشکلات حرکتی در فرد می‌شود و انواع مختلفی دارد. بسیاری از تیک‌های عصبی موقتی بوده و پس از مدتی بهبود می‌یابند اما برخی دیگر به قدری شدید هستند که به دارو درمانی نیاز دارند. علت قطعی برای اختلال تیک نمی‌توان مشخص کرد اما برخی تحقیقات نشان داده که عوامل زیستی-عصبی در بروز اختلال تیک موثر هستند. همچنین برخی عوامل در کاهش و افزایش شدت تیک‌ها موثرند و شناسایی این عوامل به بهبود تیک‌ها کمک می‌کند. لازم به ذکر است که معمولا برای کاهش این نوع اختلالات از روان درمانی و دارو درمانی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این اختلال خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

منبع: اختلال تیک

شماره مرکز مشاوره

اختلال تیک چیست؟

تیک یک اختلال عصبی است که باعث حرکت غیرعادی و مکرر جسمی می‌شود. تیک می‌تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند اما در اکثر موارد روی صورت و پلک بروز پیدا می‌کند. تیک برای هر فردی اتفاق می‌افتد و یک حرکت موقتی است. اما برخی مواقع تیک‌ها تبدیل به اختلال می‌شوند و شدت آن‌ها بیشتر می‌شود. از شکل‌های مختلف تیک می‌توان به چشمک زدن، ناله کردن، صاف کردن گلو، حرکات شانه، حرکات سر، فین فین کردن، حرکت لب‌ها و غیره اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کلیک کنید.

 

انواع اختلال تیک

برخی از انواع اختلال‌های تیک به شرح زیر هستند:

1. سندروم توره

سندروم توره به این صورت است که فرد علاوه بر داشتن چند تیک حرکتی، حداقل یک تیک صوتی نیز داشته باشد. تیک‌های حرکتی و صوتی می‌توانند همزمان باهم رخ دهند و یا جدا باشند. تعداد دفعات تیک مشخص نیست و ممکن است در این دوره شدت آن کم یا زیاد شود. اختلال توره قبل از سن 18 سالگی بروز پیدا می‌کند و برای تشخیص لازم است که پس از شروع اولین تیک به مدت حداقل یکسال به طول بینجامد.

2. اختلال تیک کلامی یا حرکتی مزمن

یکی از انواع تیک‌های کلامی یا حرکتی در فرد بروز پیدا می‌کند و به مدت حداقل یک سال با شدت کم و زیاد ادامه پیدا می‌یابد. اختلال تیک مزمن قبل از سن 18 سالگی شروع می‌شود.

3. اختلال تیک موقت

تیک‌های پیچیده یا ساده حرکتی و کلامی در فرد وجود دارد و از مدت ظهور تیک‌ها بیش از یک سال نگذشته است. این اختلال نیز قبل از سن 18 سالگی شروع می‌شود.

4. تیک‌های ساده

از تیک‌های ساده می‌توان به حرکاتی همچون چشمک زدن و صاف کردن گلو اشاره کرد. مدت زمان تیک‌های ساده معمولا بسیار کوتاه و در حد چند صدم ثانیه است.

5. تیک‌های پیچیده

تیک‌های پیچیده ترکیبی از حرکاتی همچون تکان دادن سر و چشمک زدن می‌باشد. حتی در مواقعی ممکن است فرد به صورت ناخودآگاه حرکات فرد دیگری را تقلید کند. تیک‌های پیچیده طولانی‌تر هستند و ممکن است تا چند ثانیه ادامه داشته باشند.

 

چه اختلالاتی همراه با اختلال تیک بروز پیدا می‌‌کنند؟

امکان بروز برخی از اختلالات روانی در افراد مبتلا به اختلال تیک بیش از سایر افراد است. مثلا این افراد به دلیل داشتن تیک، مهارت‌های اجتماعی پایینی دارند و دچار مشکلات ارتباطی می‌شوند. از دیگر اختلالات همراه با تیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

_ فوبیا

_ بیش فعالی همراه با نقص توجه

_ اختلال وسواس اجباری

_ اختلال اضطراب جدایی

_ اختلال اضطراب اجتماعی

برای آگاهی بیشتر در زمینه درمان اضطراب کلیک کنید.

 

آیا می‌توان تیک‌ها را کنترل کرد؟

تیک به صورت غیرارادی اتفاق می‌افتد اما برخی از افراد مبتلا گزارش داده‌اند که می‌توانند تیک‌های خود را سرکوب کنند. البته برای سرکوب تیک‌ها فشار و تنش بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. در نهایت اینکه تیک‌ها باید آزاد شوند تا فرد از فشار و تنش رها شود.

 

عوامل موثر در شدت و کاهش اختلال تیک

برخی از عوامل موثر در شدت تیک‌ها عبارتند از:

1. عوامل موثر بر شدت تیک‌ها

_ استرس و اضطراب

_ خستگی

_ سرکوب تیک

_ فکر کردن مداوم و تمرکز زیاد بر روی تیک

_ منقبض کردن عضلات بدن

2. عوامل موثر در کاهش تیک‌ها

_ آرامش روانی

_ تمرکز بر یک موضوع دیگر

_ استراحت کردن

برای شناخت بیشتر در زمینه کنترل اضطراب کلیک کنید.

 

دلایل ابتلا به اختلال تیک

علت قطعی برای آن نمی‌توان مشخص کرد اما برخی تحقیقات نشان داده است که عوامل زیستی عصبی در بروز اختلال تیک موثر هستند. برای مثال این اختلال ممکن است در اثر فعال شدن غیرطبیعی بخشی از مغز به وجود بیاید. طی این فرایند بخش‌های دیگر مغز نیز به درستی کار نمی‌کنند و باعث حرکات غیرعادی و عجیبی همچون تیک می‌شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است که مشکل در سطح ناقل عصبی دوپامین نیز در بروز تیک عصبی تاثیر می‌گذارد. رفتارگرایان بر این باورند که تیک در شرایطی ایجاد می‌شود که فرد احساس کند مورد توجه شدید دیگران قرار گرفته است.

 

درمان اختلال تیک

برای درمان این اختلال از دو روش روان درمانی و دارودرمانی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر هستند.

1. روان درمانی

یکی از بهترین روش‌های روان درمانی، درمان شناختی رفتاری است. این نوع روش درمانی برای بسیاری از اختلالات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این درمان فرد یاد می‌گیرد که چگونه بدن خود را آرمیده کند. همچنین درمانگر به فرد می‌آموزد که علائم تاثیرگذار در بروز تیک و شدید شدن آن را شناسایی کرده و آن‌ها را کنترل کند.

2. دارو درمانی

برخی مواقع تیک به قدری شدید است که برای کنترل آن نیاز به دارودرمانی است. معمولا پزشکان از داروهایی استفاده می‌کنند که سطح دوپامین را در مغز کاهش دهد. از این داروها می‌توان به رسپریدون، هالوپریدول، کلونیدین و گوانفاسین اشاره کرد. برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات تیک می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: اختلال تیک

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

اختلال ساختگی یا تمارض چیست و چگونه می‌توان آن را از بیماری واقعی تشخیص داد؟ اختلال ساختگی به معنی تظاهر عمدی و آگاهانه به بیماری است که به دریافت توجه منجر می‌شود. این افراد شرح حال مفصل پزشکی و روان پزشکی از خود ارائه می‌دهند و اطلاعات بسیاری درباره اصطلاحات پزشکی دارند. معمولا تقلید یک بیماری واقعی برای بازآفرینی پیوند مطلوب و مثبت بین والد و فرزند می‌تواند از علل این بیماری باشد. این اختلال به طور مشخص در اوایل بزرگسالی شروع می‌شود و برای بیماران بسیار ناتوان کننده بوده و با افسردگی، توهمات و رفتارهای عجیب غریب همراه است. برای درمان این اختلال لازم است که بر کنترل بیمار تمرکز کرد. در ادامه به بررسی بیشتر اختلال ساختگی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

منبع: اختلال ساختگی چیست؟

شماره مرکز مشاوره

اختلال ساختگی

زمانی که فرد دچار اختلال ساختگی می‌‌شود به طور عمدی و آگاهانه تظاهر می‌کند که از لحاظ روانی و جسمی دچار بیماری شده است. اشخاص مبتلا به این نوع اختلال عموما به صورت آگاهانه و عمدا، علائم بیماری را به روش‌های مختلف ایجاد می‌کنند یا علائمی را که دارند بسیار بزرگتر نشان می‌دهند و در مواردی در رابطه با وجود علائم به شما دروغ می‌گویند. گاهی برای به وجود آوردن این علائم به خودشان آسیب می‌زنند و یا نتایج آزمایش خود را با روش‌های مختلف تغییر می‌دهند که به نظر برسد بیمار هستند و لازم است تحت درمان قرار بگیرند.

معمولا افراد دچار اختلال تمارض این کار را برای توجه و ترحم انجام می‌دهند و حاضر هستند آزمایش‌ها و جراحی‌های دردناکی را انجام دهند تا از این راه بتوانند توجه و دلسوزی اطرافیان و مخصوصا کسانی که به آن‌ها علاقه دارند را جلب کنند. اختلال ساختگی به عنوان یک بیماری روانی شناخته می‌شود به دلیل این که با مسائل شدید عاطفی و احساسی همراه است. این افراد می‌توانند به اختلالات دیگری نیز مانند اختلالات شخصیتی هم دچار شوند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کلیک کنید.

 

علت اختلال ساختگی

بسیاری از افراد معتقد هستند کودکانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند و یا به آن‌ها توجه نشده می‌توانند این اختلال را در بزرگسالی تجربه کنند. افرادی که خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان سابقه‌ بیماری‌های پشت سر هم را داشته‌‌اند که نیاز به بستری شدن داشته است، ممکن است دچار تمارض شوند.

 

علائم اختلال ساختگی

این افراد پرونده‌های پزشکی بسیار اما متناقض دارند و در زمان بیماری علائم نامشخصی داشته که اصلا قابل کنترل نیستند و زمانی آن‌ها را بروز می‌دهند که افراد دیگری کنار آن‌ها قرار بگیرند. هنگامی که درمان‌ این افراد آغاز می‌شود ممکن است وضعیت آن‌ها شدیدتر شود یا به علائم دیگری تغییر پیدا کند. همچنین آن‌ها اطلاعات بسیاری از اصطلاحات پزشکی و بیمارستان‌ها دارند و زمانی که با این افراد برخورد می‌کنید می‌بینید که زخم‌های زیادی ناشی از عمل‌های جراحی متعدد در آن‌ها وجود دارد.

افرادی که دچار اختلال ساختگی هستند بعد از این که جواب‌ آزمایش‌شان منفی شد علائم جدیدی را از خودشان بروز می‌دهند و یا عوارض دیگری به آن اضافه می‌شود. این افراد تمایل زیادی دارند که آزمایشات متعددی را انجام دهند یا تحت جراحی‌های مختلف قرار بگیرند. در این اختلال فرد علاقه ندارد که با خانواده با پزشک‌ خود در ارتباط باشد.

 

شیوع در افراد جامعه

هیچ آماری از تعداد افرادی که در جامعه به این اختلال دچار شده‌اند وجود ندارد به دلیل این که این اشخاص همه‌چیز را انکار می‌کنند و به دلیل این که در مطب‌ها و بیمارستان‌های مختلف پرونده‌های پزشکی دارند داشتن آمار از آنان بسیار دشوار است. اما به طور کلی شیوع این اختلال در مردان بسیار بیشتر از زنان است.

 

تشخیص اختلال ساختگی

در این نوع بیماری شخص سعی دارد خودش را به عنوان یک فرد مجروح یا بیمار و معلول نشان‌ دهد و رفتارهای فریب دهنده او حتی در زمانی که تقویت مثبت بیرونی وجود ندارد به روشنی معلوم است. هر دفعه که با این اشخاص صحبت می‌کنید می‌خواهند به شما بفهمانند دچار بیماری جدیدی شده‌اند، علائم بسیار زیادی دارند و ممکن است این علائم در هر بار متناقض با سری قبلی باشد. همچنین زمانی که شما مشکلی برای سلامتی‌تان پیش می‌آید و با این اشخاص در میان می‌گذارید ادعا می‌کنند که آن‌ها هم این بیماری را دارند و حتی ممکن است علائم بیشتری هم داشته باشند.

 

انواع اختلال ساختگی

برخی از انواع اختلال ساختگی عبارتند از:

1. با علائم روانشناختی بیشتر

در این نوع اختلال افراد سعی می‌کنند علائم یک بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی را از خودشان نشان دهند. آن‌ها ممکن است بدون تمرکز به نظر بیایند و توهمات خود را همراه با پوچی ابراز کنند و از تجربه دیدن یا حس کردن چیزهایی بگویند که اصلا وجود ندارد. این اختلال به سندروم گانسر یا زندان نیز معروف است.

2. با علائم فیزیکی بیشتر

افرادی که این نوع از اختلال ساختگی را دارند سعی دارند عمدا علائم جسمی را مانند درد در قفسه سینه، مشکلات مربوط به معده و تب را از خود نشان بدهند. این اختلال معمولا به سندروم مونچاوسن شناخته می‌شود.

3. با هر دو علائم فیزیکی و روانشناختی

در این نوع از اختلال ساختگی افراد سعی دارند که علائم فیزیکی و جسمی را همراه باهم بروز دهند و به اشخاص دیگر نشان‌‌دهند که دچار هر دو نوع از این بیماری‌ها به طور همزمان شده‌اند یا این‌که وجود یکی از آن‌ها باعث به وجود آمدن دیگری شده است.

4. اختلال ساختگی در دیگران

در این نوع اختلال فرد علائم بیماری را در خودش نشان نمی‌دهد و بیمار بودن را به خودش نسبت نمی‌دهد بلکه این را به دیگران القا می‌کند که آن‌ها بیمار هستند و علائمی دارند و موفق به این می‌شوند که آن‌ها را مریض نشان دهند. این افراد بیشتر این کار را نسبت به کسانی که دوستشان دارند انجام می‌دهند تا با آسیب رساندن یا تلقین بیماری در آن‌ها از این افراد مراقبت کنند. میزان شیوع این نوع در زنان بیشتر از مردان است به خصوص اگر مادر باشند نسبت به فرزندشان این مسئله را نشان می‌دهند.

 

آسیب‌های اختلال ساختگی

کسانی که این اختلال را دارند هر آسیبی را به بدنشان وارد می‌کنند تا توجه دیگران را جلب کنند و بعد از مدتی این کار برای آن‌ها عادی می‌شود و ممکن است دست به کارهایی بزنند که کاملا جان آن‌ها را به خطر بیندازد و هیچ‌وقت توان لذت بردن از زندگی را ندارند به دلیل این که ذهنشان همیشه درگیر بیماری ساختگی‌شان است و چیزی که شرایط آن‌ها را بدتر می‌کند این است که فکر می‌کنند اگر تا این حد پیش نروند کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند و علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. این افراد آسیب روانی زیادی به اطرافیانشان وارد می‌کنند به دلیل این که دائم نگران‌شان هستند و بعد از مدتی که بفهمند این کار برای جلب توجه بوده از آن‌ها دور می‌شوند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

 

درمان

درمان این اختلال مانند همه اختلالات دیگر نیاز به مراجعه به روان درمانگر و متخصص است. برای اولین قدم در درمان این افراد باید کنترلشان کرد و اجازه نداد که از درمان‌های نادرست و غیرضروری استفاده کنند. پس از این که اجازه این کار به آن‌ها داده نشد باید سعی کرد عواملی که زمینه ایجاد یا توسعه آن‌ها را فراهم کرده شناسایی کرد تا با برطرف کردن آن به درمان فرد کمک کرد. برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال ساختگی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: اختلال ساختگی چیست؟

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

کنترل عصبانیت

کنترل عصبانیت یا همان مدیریت خشم یکی از مهارت‌های بسیار مهم در زندگی است که نه تنها روابط بین فردی را از گزند آسیب‌ها و گسست‌ها در امان نگه می‌دارد بلکه احساس آرامش درونی فرد را نیز ارتقا می‌دهد. چراکه عصبانیت یکی از قدرتمندترین هیجان‌های بشری است که در صورت عدم مدیریت می‌تواند پیامدهای مخربی برای خود فرد و اطرافیان او به بار بیاورد. در واقع اگر شما نتوانید عصبانیت خود را مدیریت کنید، این هیجان کنترل زندگی‌تان را به دست خواهد گرفت. با آگاهی از روش‌های کنترل عصبانیت می‌توانید این هیجان مخرب را تحت کنترل خود دربیاروید. 

منبع: کنترل عصبانیت

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

تاخیر در رشد کودک

تاخیر در رشد کودک به چه شرایطی گفته می‌شود؟ هر کودک در سنین رشد با سرعت منحصر به فرد خود پیش می‌رود. بعضی از بچه‌ها از همان ابتدا نسبت به سایر همسالان خود پیشگام هستند و برخی دیگر نیز ممکن است کندتر عمل کنند. اما این مسئله چیزی نیست که بخواهد شما را نگران سازد یا هشداری جدی در مورد وضعیت فرزندتان باشد. تاخیر رشدی به وضعیتی گفته می‌شود که در آن کودکی که تاکنون سرعت رشد نرمالی داشته به ناگهان دچار تاخیر می‌شود یا در حوزه‌های عملکردی مختلف از پیشروی بازمانده و نمی‌تواند چالش‌های مرتبط با دوره سنی خود را پشت سر بگذارد. تشخیص به موقع و سریع تاخیرهای رشدی از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این مسئله در کودکی نادیده گرفته بشود، پیامدهای جبران ناپذیری به وجود می‌آورد. در ادامه مقاله به بررسی کامل تاخیر در رشد کودک می‌پردازیم.

منبع: تاخیر در رشد کودک

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

بیماری صرع چیست؟

بیماری صرع نوعی اختلال در سیستم عصبی مرکزی است که طی آن فعالیت مغز غیرطبیعی شده و باعث تشنج یا دوره‌هایی از رفتار غیرمعمول و از دست دادن هوشیاری می‌گردد. علائم صرع بسیار متفاوت است و انواع مختلفی دارد؛ برخی از افراد مبتلا به صرع در طی یک تشنج، چند ثانیه خیره می‌شوند در حالی که برخی دیگر به طور مرتب دست و پای خود را به صورت غیرارادی تکان می‌دهند. دارو درمانی یا جراحی گزینه‌هایی برای درمان و کنترل بیماری صرع هستند. افراد مبتلا به صرع به دلیل تشنج و از دست دادن هوشیاری با خطراتی مواجه‌اند؛ آگاهی از بیماری و خطرات احتمالی، این امکان را به افراد می‌دهد که آن را کنترل کنند.
منبع: بیماری صرع چیست؟

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی
  • ۰
  • ۰

تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات یکی از انواع اختلالات و انحراف جنسی است. در این شرایط فرد سکس با حیوانات را به همبستر شدن با انسان‌ها ترجیح می‌دهد و از آن لذت بیشتری کسب می‌کند. این انحراف جنسی که به دلیل درگیری با مشکلات روانی و یا قرار گرفتن در معرض تبلیغات مخرب به وجود می‌آید، پیامدهای روانی و جسمانی زیادی را برای فرد به همراه دارد و وضعیت سلامتی او را به طور کلی در معرض خطر قرار می‌دهد؛ به همین دلیل باید برای درمان آن چاره‌ای اندیشید. با آگاهی از دلایل و روش‌های درمانی این اختلال می‌توانید گامی موثر در جهت درمان آن بردارید. 

منبع: رابطه جنسی با حیوانات

شماره مرکز مشاوره

  • مهلا هراتی