کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

استفاده از شیر برای ترک اعتیاد یکی از مواردی است که در دوران سم‌زدایی به افراد در حال ترک توصیه می‌شود. در دوره سم‌زدایی افراد با پرهیز از مواد تلاش می‌کنند تا به طور کلی بدن خود را از ماده مخدر و سموم ناشی از آن پاک کنند. در این شرایط مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند این فرایند را تسهیل کند که شیر یکی از مفیدترین آن‌هاست. همچنین مواد مخدر تاثیرات مخربی بر اندام‌ها و ارگان‌های بدن برجای می‌گذارد که شیر به علت داشتن پروتئین به بازسازی و ترمیم این آسیب‌ها کمک می‌کند. البته ممکن است به مرور زمان افراد به خوردن شیر حساسیت پیدا کنند و در این صورت لازم است موضوع را با پزشک در جریان بگذارند.

منبع: شیر برای ترک اعتیاد تا چه اندازه می‌تواند مفید واقع ‌شود؟

شماره مرکز مشاوره

فواید استفاده از شیر برای ترک

امروزه متخصصین؛ ترک اعتیاد را فرایندی دو مرحله‌ای می‌دانند که سم‌زدایی و دوره پایداری پرهیز را شامل می‌شود. در مرحله اول تمرکز درمان تنها بر پاک شدن بدن از ماده مخدر است اما در مرحله بعدی با به بارگیری تکنیک‌های روانشناختی و استفاده از فرایند رواندرمانی به بیمار کمک می‌شود تا بتواند بر وسوسه‌های مصرف مجدد غلبه کند و دوره‌های عود کمتری را تجربه نماید.

برای شروع روند ترک اعتیاد متخصصان استفاده از برخی مواد غذایی که خاصیت سم‌زدایی دارند را توصیه می‌کنند تا بدن بیمار سریع‌تر این دوره را پشت سر بگذارد و علائم ناخوشایند ناشی از ترک را کمتر تجربه کند. از جمله مفیدترین ماده غذایی که برای ترک توصیه می‌شود می‌توان به شیر اشاره کرد. ما در ادامه به فواید شیر و تأثیرات آن در روند ترک اعتیاد اشاره کرده‌ایم. برای شناخت بیشتر در زمینه اعتیاد کلیک کنید.

1. شیر برای ترک اعتیاد و خاصیت سم‌زدایی آن

شیر به طور کلی از خاصیت سم‌زدایی برخوردار است چراکه پروتئین‌های موجود در آن به سموم متصل شده و به دفع آن‌ها کمک می‌کنند. از همین رو است که هنگام مواجهه با آلودگی شدید هوا و قرار گرفتن در برابر انواع دیگر سموم نیز مصرف شیر توصیه می‌شود. با این تفاسیر برخی از متخصصان بر این باورند که مصرف چند لیوان شیر در روز می‌تواند به سم‌زدایی بدن کمک نماید.

2. کمک به بازسازی ارگان‌ها و بهبود عملکرد بدن

مصرف طولانی مدت مواد مخدر آسیب‌های بسیاری را در بافت‌ها و اندام‌های بدن به بار می‌آورد و موجب کاهش عملکرد دستگاه‌های مختلف نظیر دستگاه گوارش و سیستم عصبی می‌شود. باقی ماندن آثار این آسیب‌ها می‌تواند روند ترک اعتیاد را با دشواری‌های بیشتری مواجه سازد. پروتئین یکی از مواد غذایی بسیار مهم جهت بازسازی و ترمیم این آسیب‌ها به شمار می‌رود. از آنجایی که شیر یکی از غنی‌ترین مواد غذایی پروتئینی است، مصرف آن به طور غیر مستقیم می‌تواند با ترک اعتیاد در ارتباط باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

احتیاط در مصرف شیر برای ترک اعتیاد

سیستم گوارش برخی افراد در هضم شیر با مشکل مواجه می‌شود و تحمل کمتری در برابر آن دارد. علاوه بر این‌ها مصرف مواد مخدر خود با تضعیف گوارش می‌تواند جذب این ماده غذایی را با مشکلات بیشتری همراه کند. در این شرایط خوردن شیر را به چند وعده تقسیم کنید تا مواد معدنی موجود در آن عملکرد و تأثیر بیشتری برای شما داشته باشند. به این منظور بهتر است که یک لیوان و نیم شیر را در سه وعده مصرف کنید تا با این روش بالاترین میزان جذب شیر را داشته باشید. اگر پس از مصرف شیر دچار حالات بسیار ناخوشایندی نظیر حالت تهوع، اسهال، استفراغ و دردهای شکمی می‌شوید علائم خود را با پزشک در میان گذاشته و در مورد ادامه مصرف از او مشورت بگیرید.

 

سؤالات متداول درباره شیر برای ترک اعتیاد

– جز شیر مواد غذایی دیگری نیز هستند که به ترک اعتیاد کمک کنند؟

بله، به طور کلی شما در این دوره در حال بازسازی بدن خود هستید و نیاز به مواد مغذی بیشتری دارید. از جمله مفیدترین غذاهایی که در این دوران می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به غذاهای حاوی آنتی اکسیدان نظیر سیب زمینی و فلفل، مواد غذایی حاوی فیبر بالا و ویتامین‌های بیشتر مثل انواع میوه و سبزیجات اشاره کرد. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

– من در دوره ترک حالات خماری شدیدی دارم و هیچ رژیم غذایی به کاهش علائم من کمک نمی‌کند چه کار کنم؟

بسیار اهمیت دارد که مراحل ترک خود را زیر نظر یک متخصص پشت سر بگذارید. امروزه روش‌های نوینی در ترک اعتیاد به کار می‌رود که به شما کمک می‌کنند علائم ترک بسیار خفیفی داشته باشید و راحت‌تر دوران سم‌زدایی را پشت سر بگذارید. این روش‌ها که به طور کلی سم‌زدایی به کمک دارو شناخته می‌شوند مواردی نظیر متادون تراپی و ترک با بوپرورفین را شامل می‌شوند.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

منبع: شیر برای ترک اعتیاد تا چه اندازه می‌تواند مفید واقع ‌شود؟

نظرات (۱)

  • سورنا قادری
  • از طریق ارتباط تصویری هم میشه مشاوره گرفت ؟

     

    -------------

    به وبسایت ما هم سر بزنید . خوش حال میشیم از حضورتون 

    اگه مایل بودید ما رو دنبال کنید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی