کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

محبت به همسر

غرق شدن در زندگی روزمره باعث می‌شود بسیاری از زوجین محبت به همسر خود را فراموش کنند و در یکنواختی روزها گم شوند. مشکلات مالی، فشارهای مرتبط با تربیت فرزندان و درگیری‌های شغلی از جمله موارد رایجی هستند که می‌توانند پس از ازدواج روزهای عاشقانه را به یک زندگی روتین تبدیل کنند و شکاف‌های عاطفی بسیاری را میان زوجین ایجاد کنند. با این حال بسیاری از زن و شوهرها برای زندگی مشترک خود ارزش بسیاری قائل هستند و با هشیاری کامل می‌کوشند تا صمیمت میان خود را حفظ کرده و نگذارند زندگی برای آن‌ها به عادتی کسالت‌بار تبدیل شود. اگر شما هم به دنبال ایجاد شور بیشتری در زندگی مشترک خود هستید بهتر است راهکارهای مناسب برای ارتباط با همسر و محبت به او را بیاموزید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: محبت به همسر

بهترین روش‌های محبت به همسر

بسیاری از افراد به عشق و محبت همانند مسائلی پیش پا افتاده نگاه می‌کنند. در حالی که برای بسیاری از افراد این امر ساده به مشکلی بزرگ در زندگی مشترک تبدیل می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند احساسات خود را نسبت به یکدیگر به شیوه مناسبی بروز دهند. همین ناتوانی باعث ایجاد سوءتفاهم‌ها و تنش‌های مختلفی می‌شود که می‌تواند به مرور زن و مرد را از یکدیگر دور و دورتر کند. ما در ادامه به ارائه توصیه‌هایی پرداخته‌ایم که به شما کمک می‌کنند بتوانید به شیوه‌های مؤثرتری محبت خود را به همسرتان ابراز کنید و دل او را به دست بیاورید.

اولین قدم در محبت به همسر رسیدن به شناخت مناسب از یکدیگر

محبت و عشق و علاقه نسخه‌ای نیست که برای همه افراد با روحیات متفاوت نسخه یکسانی داشته باشد. به عبارت دیگر با هر فرد باید متناسب با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد رفتار کنیم. در نتیجه برای آنکه بتوانید بیشترین تأثیرگذاری را روی همسرتان داشته باشید باید در ابتدا بتوانید به شناخت مناسبی از او دست یابید و به علاقه‌مندی‌هایش توجه کنید.

عاملی که باعث اختلاف نظر بسیاری از زوجین می‌شود در حقیقت بازتاب نادیده گرفتن همین موضوع است. بسیاری از افراد از دید خود افراد عاطفی هستند و در ابراز علاقه به همسرشان کم نمی‌گذارند اما طرف مقابل همواره اظهار می‌کند که به میزان کافی به او توجه نمی‌شود و محبت کافی در زندگی زناشویی دریافت نمی‌کند. این موضوع در اکثر موارد نشان می‌دهد که بسیاری از زوجین هنگام عشق ورزی به یکدیگر بیشتر متمرکز بر نیازهای خود هستند و کمتر به دیگری و نیازهای خاص او توجه می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

مبارزه با یکنواختی زندگی

بسیاری از مشکلات زوجین زمانی آغاز می‌شود که تب و تاب عاشقی و آن شور و اشتیاق اولیه جای خود را به زندگی روزمره و روتین می‌دهد. حتی اگر همواره به همسرتان محبت کنید زمانی که این مسئله به نوعی عادت یا رفتاری یکنواخت تبدیل می‌شود دیگر نمی‌تواند همانند سابق موجب رضایت خاطر طرفین شود و حتی در بسیاری از موارد آن‌ها را از زندگی مشترک دلزده و ناکام می‌کند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید گاهی نظم طبیعی زندگی خود را به هم بزنید و برای ابراز علاقه به همسر خود روش‌های جدید و متنوع‌تری را انتخاب کنید.

گذاشتن پیام‌های عاشقانه غیرمنتظره لای یک کتاب، خریدن بی بهانه یک هدیه هرچند کوچک و امتحان روش‌های جدیدی برای هم آغوشی از جمله کارهایی است که به زوجین کمک می‌کند اسیر زندگی روزمره نشوند و در طول زمان آتش عشق میان خود را روشن نگاه دارند.

احترام گذاشتن به علاقه‌مندی‌ها از روش‌های محبت به همسر 

یکی از مهم‌ترین اصول زندگی مشترک که عشق و محبت شما را به همسرتان ثابت می‌کند این است که بتوانید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای علاقه‌مندی‌هایش ارزش و احترام قائل باشید. افرادی که دائما در پی تغییر دادن همسر خود هستند و همواره در مورد موضوعات مختلف ایرادگیری می‌کنند هرچقدر هم که از جملات عاشقانه استفاده کنند باز هم این پیام را به همسرشان می‌رسانند که شخصیت واقعی او را نمی‌خواهد و بیشتر عاشق کسی هستند که در ذهن خود از فرد مقابل ساخته‌اند.

جادوی کلام را دست کم نگیرید

یکی از مشکلاتی که اکثراً میان زوجین تعارض و اختلاف نظر ایجاد می‌کند این است که آن‌ها انتظار دارند بدون اینکه از کلام عاشقانه استفاده کنند همسرشان از محبت آن‌ها پی ببرد و در این باره شکایتی نداشته باشد. اما لازم است بدانید که با وجود ارزشمندی همه کارهایی که شما برای زندگی مشترک خود انجام می‌دهید هیچ چیز جای کلمات را نمی‌گیرد. در نتیجه لازم است که همواره تمرین کنید احساساتتان را به شیوه‌ای مؤثر بیان کنید و اجازه دهید همسرتان از آنچه در قلبتان می‌گذرد باخبر شود.

این مسئله به خصوص برای زنان بسیار اهمیت دارد آن‌ها بیش از مردان به شنیدن کلمات محبت آمیز نیاز دارند و کمتر می‌توانند خود را با یک زندگی خالی از کلمات محبت آمیز سازگار کنند. در نتیجه جادوی کلمات را دست کم نگیرید و همسرتان را با کلماتی هرچند ساده اما عاشقانه نوازش کنید.

زمان‌های مشترک و فعالیت‌های مشترک را فراموش نکنید

محبت به همسر تنها به این نیست که به او بگویید دوستش دارید. در این راستا لازم است که به زن یا شوهر خود نشان دهید از بودن با لذت می‌برید و خواهان گذراندن زمان بیشتری با وی هستید. برای این کار بهتر است در زمان‌هایی که به طور اختصاصی برای یکدیگر در نظر می‌گیرید بیشتر دقت کنید و نگذارید در جریان زندگی روزمره خلوت‌های دو نفره شما تعطیل شوند.

در این زمینه برنامه ریزی کنید و با وجود تمام مشغله‌هایی که وجود دارد زمان‌هایی را برای با هم بودن بدون فرزندان و اعضای خانواده در نظر بگیرید. دیدن یک فیلم لذت بخش در کنار هم، خواندن کتاب‌ برای یکدیگر و حتی انجام فعالیت‌های ساده‌ای نظیر قدم زدن دوشادوش همدیگر می‌تواند به افزایش عشق و علاقه میان شما کمک کند و به همسرتان نشان دهد که همواره او را دوست دارید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

حل اختلافات برای افزایش محبت بین زوجین

نحوه‌ای که شما اختلاف نظرهایتان را با یکدیگر مطرح می‌کنید در ارتباط عاطفی شما تأثیر بسزایی می‌گذارد. برای مثال ممکن است شما با یک رفتار خاص در همسرتان مشکل داشته باشید اما به گونه‌ای رفتار کنید که او بپندارد کل شخصیتش را زیر سؤال می‌برید. در نتیجه لازم است که ابتدا رفتارهایتان در زمان تنش و تعارض را مورد بازنگری قرار دهید و ببینید چه چیزی همسرتان را می‌آزارد. تلاش کنید با وجود همه اختلاف‌هایی که دارید به او نشان دهید که احساساتش را درک می‌کنید و می‌خواهید با همدلی در کنار او باشید. در این شرایط مراجعه به یک زوج درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا برخورد مناسب‌تری داشته باشید و در محبت به همسر خود نیز موفق‌تر عمل کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: محبت به همسر

  • ۹۹/۰۱/۲۲
  • مهلا هراتی

محبت به همسر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی