کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

تفاوت عشق زن و مرد

آشنایی با تفاوت عشق زن و مرد به زوجین کمک می‌کند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند و با آگاهی نسبت به این مسئله بتوانند بسیاری از اختلافات و سوء تفاهمات بین خود را حل کنند. بسیاری از زوجین در جلسات مشاوره خانواده به علت عدم آشنایی با تفاوت‌های میان بیان و بروز عشق در خود و همسرشان احساس ناامیدی کرده و تصور می‌کنند فرد مقابل دیگر عاشق آن‌ها نیست. در صورتی که اگر با این تفاوت‌ها آشنا شوید روابط عاطفی‌تان بهتر از قبل شده و ارتباطی صمیمی با همسرتان خواهید داشت. در نتیجه شناخت تفاوت عشق زن و مرد امری ضروری است.

منبع: تفاوت عشق زن و مرد

تفاوت هورمون‌ها دلیلی برای تفاوت عشق زن و مرد

زمانی که افراد عاشق می‌شوند فقط ذهن و فکرشان درگیر نمی‌شود و بدنشان هم واکنش‌های مخصوص به خودش را انجام می‌دهد. زمانی که فرد عاشق می‌شود هورمون‌هایی در بدنش ترشح می‌شود که حالت جسمی‌اش را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. احوالات فیزیکی فرد زمانی که در کنار شخص دیگری قرار دارد متفاوت‌تر از زمانی است که فرد در جای دیگری است. اما این واکنش‌ها و ترشحات در مردان و زنان متفاوت است که باعث تغییرات متفاوت می‌شود.

تغییرات فیزیکی زنان

زمانی که زنان عاشق می‌شوند بدن آن‌ها نورپینفرین و فنیل اتیلامین تولید می‌کند که تمرکز او را به شدت بالا می‌برد و حس شادی و رضایت را در فرد ایجاد می‌کند. دلیل اصلی این که زنان بعد از عاشق شدن فقط روی شریک خود تمرکز می‌کنند و بقیه چیزها را کنار می‌گذارند همین موضوع است.

اکسی توسین هورمون دیگری است که در این فرآیند ترشح می‌شود و بیشترین مقدار آن در زمان رابطه جنسی است. اکسی توسین هورمونی است که پس از ترشح آن موانع احساسی کنار می‌روند و فرد احساس راحتی بیشتری می‌کند و در نهایت احساس وابستگی به فرد دست می‌دهد. زمانی که فرد از شخص مورد نظر دور می‌شود این هورمون ترشح نمی‌گردد. به همین دلیل زنان بیشتر دلتنگ آقایان می‌شوند.

تغییرات فیزیکی مردان

زمانی که مردها عاشق می‌شوند هم هورمون‌های نورپینفرین و فنیل اتیلامین در آن‌ها تولید شده اما نه به اندازه‌ای که در بدن زنان تولید می‌شود. هورمون اصلی در بدن مردان دوپامین است که بعد از مدتی به فرد این حس را می‌دهد که به طرف مقابل معتاد شده‌ است. به همین دلیل مردان زمانی که فقط با کسی رابطه جنسی برقرار می‌کنند نمی‌توانند عاشق او شوند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

تفاوت عشق زن و مرد از نظر دیدگاه‌

عشق از نگاه زنان

عشق از نظر زنان معانی متفاوتی دارد. زنان در ارتباط با جنس مخالف می‌خواهند به مردی که او را دوست دارند اعتماد کنند و اطمینان پیدا کنند که او می‌تواند برایشان محیطی امن و آینده‌ای خوب برای زندگی فراهم کند بدون این که به نقطه ضعف‌های او توجه کند. زن در هر حال عشق را در حمایت و پشتیبانی همسر می‌بیند. وقتی زنی عشقش را به مرد بروز می‌دهد در واقع به او این اطمینان را داده که به قدری نیرومند و استوار است که می‌تواند وفادار بماند و هرگز از مسیرش دور نشود.

از دیدگاه زن، مرد باید بتواند از نظر مالی و عاطفی روی پای خود بایستد. اما اگر زنی واقعا عاشق مرد باشد هیچ‌گاه مشکلات و بحران مالی نمی‌تواند او را نسبت به مرد سرد کند و زندگی‌اش را کنار بگذارد. زنان عموما در رابطه علاوه بر جذابیت‌های فیزیکی به دنبال مهربانی و سخاوت نیز هستند.

تفاوت عشق زن و مرد | عشق از نگاه مردان

دنیای آقایان استدلالی است و اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند احترام را انتخاب می‌کنند. بیشترشان ترجیح می‌دهند که وارد عشق نشود تا به آن‌ها بی احترامی نگردد. این عشق برای مردان یک مشغولیت است در حالی که در زندگی زنان سبکی از زندگی است و علاقه دارند آن را تجربه کنند. در اوج زندگی آقایان عموما جایگاه و افتخار قرار دارد. در این حالت بهترین عشق برای مردان عشقی است که در آن احترام وجود داشته باشد و به او افتخار کنند و این حالتی است که آن‌ها عشق را ترجیح می‌دهند.

 

تفاوت های کلی عشق زن و مرد

1. مردان عشق را سریع‌تر حس می‌کنند

در تحقیقاتی که روی زنان و مردان انجام گرفته متوجه شده‌اند مردان عشق را زودتر از زنان حس می‌کنند و متوجه آن می‌شوند و البته زودتر این احساسات را بروز می‌دهند. زن‌ها زودتر از مردان عاشق می‌شوند اما تا قبل از این که از احساساتشان اطمینان پیدا کنند جلوی بروز آن‌ را می‌گیرند و صبر می‌کنند. ممکن است این اصل برای همه درست نباشد اما عموما برای بیشتر افراد صادق است.

2. زنان بیشتر روی عشق‌شان تمرکز می‌کنند

مردان بالغ عموما زودتر عاشق شده و عاشق افراد متفاوت و متعددی می‌شوند تا شخصی را که شیفته او شود را پیدا کنند. این در حالی است که زنان عموما روی یک شخص تمرکز می‌کنند که عاشق او هستند و در زمانی که آن فرد در زندگی‌شان حضور دارد بیشتر توجه‌شان به سمت اوست به طوری که ممکن است همه چیز را  طوری تنظیم کنند که مورد پسند شریک‌شان قرار بگیرد.

3. زنان در رابطه کمتر به چشم‌‌های خود تکیه می‌کنند

مردان به راحتی می‌توانند با استفاده از حس بینایی حتی از دور هم عاشق شوند این در حالی است که زنان در عاشق شدن به چشم‌شان تکیه نمی‎کنند و باید تمام خصوصیت‌های شخصیتی و فیزیکی فرد را بررسی کنند تا بتوانند با او گرم بگیرند.

4. مردان حس می‌کنند ارتباط‌شان غیرقابل جبران است

مردان عموما فکر می‌کنند عشقشان در حدی بزرگ و بی‌نظیر است که اصلا نمی‌توان آن را جبران کرد و این موضوع دیگری است که در بین عشق زن و مرد تفاوت ایجاد می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند هر کاری که برای عشق انجام می‌دهند تمام چیزی‌ است که از دستشان بر می‌آید و همه توانایی‌شان را در میان گذاشته‌اند پس هیچ کم و کسری وجود ندارد.

 

تفاوت ابراز عشق زن و مرد

مردان زودتر عبارت دوستت دارم را به زبان می‌آورند

عموما مردان زودتر از زنان عاشق می‌شوند و بر خلاف تصور عموم مردم این مردان هستند که عبارت دوستت دارم را زودتر بیان می‌کنند و به شخص مقابل عشق‌شان را ابراز می‌کنند. این در حالتی است که آن‌ها فکر می‌کنند اگر یک‌بار این حرف را بزنند و دیگر تکرار نکنند برای همیشه کافی است و لازم نیست هربار عبارت دوستت دارم را به زبان بیاورند. آقایان عموما با کارهایی که انجام می‌دهند و رفتاری که دارند احساسات خود را بیان می‌کنند که عموما همسرشان از این موضوع ناراضی است.

خانم‌ها بیشتر از آقایان عبارت دوستت دارم را می‌گویند

زنان برعکس مردان معتقد هستند که باید بارها این عبارت را به زبان بیاورند و به شخص گوش زد کنند که به او علاقه دارند. در این مورد عبارت دوستت دارم برای زنان معانی متفاوتی از جمله تعهد، مسئولیت‌پذیری و علاقه دارد که می‌خواهد آن را بیان کند. زنان دوست دارند که احساساتشان را بروز دهند و از این که مردان این کار را مانند آن‌ها انجام نمی‌دهند آزرده می‌شوند و در مواقعی از آن‌ها می‌خواهند که عشق را به زبان بیاورند.

 

سوالات متداول

چقد بین مردا مقوله عشق مهمه؟ اصلا بهش فکر می‌ کنن؟

آقایان مانند خانم‌ها عاشق می‌شوند اما شکل و مدل آن برایشان متفاوت است. آقایان زودتر از خانم‌ها عشق را حس می‌کنند اما برای آن ها احترام خیلی مهم‌تر از عشق است پس مهم است که عشق همراه با احترام برای آن‌ها وجود داشته باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت عشق بین زنان و مردان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران در ارتباط باشید.

منبع: تفاوت عشق زن و مرد

  • ۹۹/۰۲/۰۵
  • مهلا هراتی

تفاوت عشق زن و مرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی