کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

خودارضایی زنان

خودارضایی زنان تفاوت‌هایی با خودارضایی در مردان دارد. اکثر خانم‌ها یک بار خودارضایی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند. این عمل صرفا در خانم‌های مجرد دیده نمی‌شود بلکه بسیاری از خانم‌های متاهل نیز دست به خودارضایی می‌زنند. از مهم‌ترین دلایل خودارضایی خانم‌های متاهل عدم ارضای جنسی در رابطه زناشویی است. از جمله دلایل دیگر آن در سن کم ممکن است تجاوز در کودکی باشد. برخی از زنان نیز برای فرار از تنش و فشارهای عصبی خودارضایی می‌کنند. اگر به خودارضایی دچار هستید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی زنان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: خودارضایی زنان

خودارضایی زنان | خودارضایی چیست؟ 

خودارضایی در لاتین Masturbation نام دارد. این عمل در خانم‌ها با تحریک دستگاه تناسلی (کلیتوریس) برای رسیدن به لذت و ارضای جنسی صورت می‌گیرد. خودارضایی در پسران را استمنا و خودارضایی در دختران را استشها می‌گویند. لذت خودارضایی کوتاه مدت است و بعد از چند دقیقه فرد به حالت قبل خود برمی‌گردد.

معمولا دختران با دیدن تصاویر و فیلم های تحریک کننده به هیجان می‌رسند و اقدام به خودارضایی می‌کنند. اما زنان متاهل معمولا به علت عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، لذت نبردن از رابطه جنسی یا نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر خود، خودارضایی می‌کنند. خودارضایی در صورتی که به شکل افراطی انجام شود، به اختلال جنسی تبدیل می‌شود و زندگی روزمره فرد را مختل می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

تفاوت خودارضایی زنان با مردان

معمولا زنان خودارضایی را در سنین بالاتر شروع می‌کنند. زنان کمتر از مردان خودارضایی می‌کنند و همینطور راحت‌تر از مردان می‌توانند ترک کنند. علت اینکه مردان در سنین پایین تر شروع به خودارضایی می‌کنند این است که عضو جنسی مرد بیرون از بدن او است و به راحتی به حساسیت این عضو پی می‌برد. اما در زنان این گونه نیست و پیدا کردن کلیتوریس و تحریک آن برای بسیاری از زنان مشکل است.

خودارضایی زنان | مراحل خودارضایی

خودارضایی سه مرحله دارد عبارتند از:

1- مرحله مشکل ساز یا Problematic: این افراد روز یک یا دوبار خودارضایی می‌کنند. علائم آن عبارتند از: خستگی و کوفتگی، ضعف حافظه و عدم تمرکز، استرس و اضطراب

2- مرحله گرفتاری شدید یا Severe: این افراد روزی سه تا چهار بار خودارضایی می‌کنند. علائم آن عبارتند از : خستگی و کوفتگی، زودرنجی، نازک شدن تار مو، مشکلات خواب

3- مرحله گرفتاری بسیار شدید یا Addictive: این افراد ممکن است تا پنج بار در روز خودارضایی کنند. علائم آن عبارتند از: خستگی و کوفتگی، ریزش مو، ضعف بینایی، وز وز گوش، درد ناحیه تناسلی

آیا خودارضایی به پرده بکارت آسیب می‌رساند؟

خودارضایی به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. معمولا زنان و دختران با استفاده از انگشت یا فشار آب شدید یا پتو خودارضایی می‌کنند. خودارضایی با مالش کلیتوریس از رو یا زیر لباس انجام می‌شود. پرده بکارت تنها با وارد شدن جسم خارجی داخل واژن آسیب می‌بیند. پس مالش کلیتوریس باعث پاره شدن پرده بکارت نمی‌شود.

خودارضایی و رابطه جنسی در زمان بارداری

برخی از زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش استروژن و پروژسترون در این دوران نیاز جنسی بیش‌تری را تجربه می‌کنند. رابطه جنسی در زنانی که بارداری کم خطر دارند مشکلی ایجاد نمی‌کند. خودارضایی مانند به ارگاسم رسیدن در رابطه جنسی است و بنابراین از نظر پزشکی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اما در کل توصیه نمی‌شود. ارگاسم برای زنانی که در معرض زایمان زودرس هستند این احتمال را افزایش می‌دهد. پس اگر در معرض این خطر هستید از خودارضایی و رابطه جنسی خودداری کنید.

عوارض خودارضایی زنان

خودارضایی عوارض بسیاری دارد. از جمله عوارض آن عبارتند از:

-خستگی

– افسردگی و از بین رفتن نشاط 

– کاهش زیبایی و برق چشم‌ها و کبودی زیر چشم

– از بین رفتن تناسب اندام

– ضعف حافظه و اعصاب

– اختلال و درد هنگام قاعدگی 

– ناباروری (در شرایط خاص)

خودارضایی زنان | درمان خودارضایی

راه‌های زیادی برای درمان و ترک خودارضایی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

-مراجعه به یک مشاوره جنسی

– اراده کنید و برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. 

– ورزش کردن 

– خواندن کتاب 

– کوتاه کردن زمان حمام

– نپوشیدن لباس جذب

– رفتن به رختخواب تنها زمان خستگی

– تماشا نکردن تصاویر محرک

– محدود کردن مصرف غذاهای محرک و پر انرژی 

– تخلیه کردن مثانه قبل از خواب

-تنها نماندن در خانه

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی زنان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: خودارضایی زنان

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • مهلا هراتی

خودارضایی زنان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی