کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

آسیب‌های خود ارضایی مردان و پسران چیست؟ چگونه می‌توان این رفتار را از بین برد؟ خودارضایی در میان مردان عملی بسیار شایع است. این افراد معمولا تنها برای مدت کوتاهی احساس لذت می‌کنند و پس از آن احساس گناه و شرم به سراغ آن‌ها می‌آید. عوارض خودارضایی بیشتر از همه روح افراد را مورد حمله قرار می‌دهد. متاسفانه خودارضایی علاوه‌ بر مردان مجرد در میان مردان متأهل نیز به‌دلیل عدم رضایت از روابط جنسی با همسر دیده می‌شود که عوارض و پیامدهایی را در پی دارد. آگاهی از علل گرایش به این عمل و عوارض آن به شما کمک می‌کند تا در ترک خود ارضایی موفقیت‌آمیز عمل کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره جنسی نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خود ارضایی مردان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: خود ارضایی مردان و پسران

دلایل خود ارضایی در مردان مجرد

مردی که همسری ندارد میل جنسی خود را از طریق خودارضایی برطرف می‌کند اما معمولا جواب کاملی نمی‌گیرد. از دلایل خودارضایی در مردان این است که در رابطه جنسی زناشویی تمام حواس بینایی، بویایی، لامسه و ذهن فرد درگیر رابطه با یک نفر می‌شود اما در خودارضایی چون چنین شرایطی وجود ندارد فرد شاید به لذت جنسی برسد اما بسیار سطحی و زودگذر این اتفاق رخ می‌دهد. به‌همین دلیل این عمل را بارها ادامه می‌دهد که شاید لذت جنسی کامل برایش فراهم شود. فرد تصور می‌کند که می‌تواند نیاز خود را از طریق خودارضایی‌های مقطعی برطرف سازد اما این فرایند او را دچار به شرایطی اعتیاد گونه می‌کند.

علت خود ارضایی در مردان متاهل

خودارضایی در مردان متاهل دلایل گوناگونی دارد. مردی که در دوران جوانی خودارضایی می‌کند بعد از ازدواج نیز از روی عادت و اعتیاد به این کار ادامه می‌دهد. این افراد تصور می‌کنند که بعد از ازدواج، خودارضایی را ترک خواهند کرد. علت دیگر تماشای فیلم‌های پورن و کمال گرایی منفی است. مردانی که فیلم‌های پورن با انواع روابط جنسی خاص و بدن‌های تحریک کننده نگاه می‌کنند انتظاراتشان از رابطه جنسی بالا می‌رود، در این شرایط چون نمی‌توانند در رابطه با همسر خود رضایت و لذت کافی را به دست بیاورند با تخیلات جنسی اقدام به خودارضایی می‌کنند.

عامل دیگر عدم رابطه‌ صمیمی و عاطفی بین زن و شوهر است. زمانی که مرد به همسر خود علاقه نداشته‌باشد و درکنار او احساس رضایت نکند، بعد از چندبار رابطه جنسی ناقص خودارضایی را ترجیح می‌دهد. عامل دیگر که در خود ارضایی مردان نقش دارد، ابتلا به اختلالات جنسی مانند دیرانزالی، زودانزالی و مشکل در نعوظ است. در این شرایط چون نمی‌تواند همسر خود را راضی کند به‌جای درمان به سراغ خودارضایی می‌رود. زنان باید توجه داشته باشند که در صورت بروز این‌گونه مسائل در همسر خود، او را سرزنش نکنند و همسرشان را به سمت درمان هدایت و تشویقش کنند.

عوارض روحی خود ارضایی در مردان و پسران

خودارضایی میزان تحریک پذیری را افزایش می‌دهد و عطش جنسی را بیشتر می‌کند. مردانی که خودارضایی می‌کنند معمولا احساس گناه می‌کنند. علاوه‌ براین در زندگی زناشویی خود و در ارتباط با همسرشان نیز دچار مشکل می‌شوند. این افراد با خودارضایی باعث شرطی‌شدن ذهن خود می‌شوند و در رابطه جنسی با همسر به ارگاسم نمی‌رسند و همچنین نمی‌توانند همسر خود را ارضا کنند. از دیگر تاثیرات خودارضایی می‌توان به خستگی، بی‌حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی، کم‌طاقتی و سردرد اشاره کرد. همچنین ممکن است فرد پس از شکست در ترک این عمل، عزت نفس خود را از دست بدهد و نسبت به هرچیز کوچکی حساس، عصبانی و تندخو شود.

عوارض جسمی خود ارضایی در مردان و پسران

ضعف در قوای جسمی و کاهش انرژی از عوارض خودارضایی در مردان می‌باشد. اگر خودارضایی به‌طور مداوم و بیش از حد باشد باعث درد در نواحی کمر و استخوان‌ها می‌شود. برخلاف برخی از تصورات، خودارضایی هیچ‌گاه در ظاهر فرد مشخص نمی‌گردد و نشانه‌ای بر روی چهره‌ فرد ندارد و بعد از ترک همه عوارض از بین خواهند رفت.

درمان خود ارضایی 

ترک خودارضایی در مردان و پسران فرآیند طولانی مدتی می‌باشد که نیاز به تعهد و تلاش فراوان دارد. ممکن است در این راه بارها شکست بخورید و دوباره به عقب باز گردید اما هیچ‌گاه تسلیم نشوید چراکه بسیاری از افراد موفق به ترک خودارضایی شده‌اند پس شما نیز می‌توانید با موفقیت این عمل را ترک کنید. تصمیم شما برای کنار گذاشتن خودارضایی باید فراتر از یک امید و آرزو و یک تصمیم قطعی باشد. برای اطلاع بیشتر در زمینه ترک خود ارضایی کلیک کنید.

هرگاه احساس گناه شما را فرا گرفت به‌ یاد داشته‌ باشید که شما انسانی با تمایلات جنسی می‌باشید و انسان مرتکب اشتباهاتی می‌شود اما مسئله مهم آن است که بتوانید اشتباهات خود را اصلاح کنید. اولین قدم حذف فیلم‌های پورنوگرافی و عکس‌های تحریک کننده از زندگی خود می‌باشد. خود را ببخشید و به‌ یاد داشته‌ باشید که شما بزرگتر از مشکلتان هستید.

زمان‌هایی که بیشتر تحریک می‌شوید را به کاری مهم اختصاص دهید همچنین می‌توانید با فعالیت‌هایی مانند کتاب خواندن و یا بودن در جمع خانواده و دوستان حواس خود را پرت کنید و سعی کنید مدت زیادی را تنها نمانید چراکه تنهایی باعث می‌شود افکار جنسی به سراغ شما بیایند. زمان‌های خالی خود را به فعالیت‌های مختلف اختصاص دهید. هیجان در کارهای مختلف می‌تواند جایگزین تمایل شما برای خودارضایی باشد. همچنین می‌توانید ورزش مورد علاقه‌ خود را پیداکرده و مدت زیادی از روز را صرف آن کنید.

موثرترین روش در ترک خود ارضایی

فعالیت‌های خود را در طول روز افزایش دهید تا تمام انرژی خود را صرف مسائل مفید کنید. موثرترین روش این است که یک سیستم پاداش و تنبیه برای خود ایجاد کرده و به آن عمل کنید. با این روش مغز شما شرطی می‌شود. برای مثال به ازای هر روزی که خودارضایی نمی‌کنید برای خود هدیه بخرید و یا مثلا اگر بیشتر از دوبار در هفته خودارضایی کردید خود را به مدت یک یا چند روز از استفاده از موبایل محروم کنید.

بسیار مهم  می‌باشد که سیستم پاداش‌ و تنبیه‌ را برای خود عملی کنید چراکه ذهن شما به‌طور خودکار به خاطر عمل تنبیه یا تشویق، شما را از عمل خودارضایی باز می‌دارد. این تمرین به مداومت و تکرار نیاز دارد و نباید در انجام آن کوتاهی کنید. همچنین می‌توانید تاثیر آن را بعد از چند روز مشاهده کنید. توجه داشته‌ باشید که خودارضایی به تدریج باید ترک شود و ترک ناگهانی آن در تمام موارد باعث بازگشت و ناامیدی می‌گردد. برای ترک خود ارضایی می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خود ارضایی مردان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: خود ارضایی مردان و پسران

  • ۹۸/۱۲/۱۰
  • مهلا هراتی

خود ارضایی مردان و پسران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی