کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

کانون مشاوران

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

مشاوره روانشناسی در زمینه‌های مختلف خانواده، ازدواج، اعتیاد، خیانت، جنسی و ...

  • ۰
  • ۰

نزدیکی در دوران عقد یکی از چالش‌هایی است که زوج‌های جوان با آن روبه‌رو می‌شوند. رابطه جنسی در دوران عقد معمولاً با محدودیت‌های خاصی مواجه است. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عقاید و باورهای فرهنگی و سنتی در این باره اشاره کرد. بر اساس این عقاید افراد باید رابطه جنسی خود را به بعد از ازدواج موکول کنند. اما گرایش و میل شدیدی که در دوران عقد بین زن و مرد پدید می‌آید، عمل کردن به این مسئله را دشوار می‌سازد. اگر شما هم در دوران عقد به سر می‌برید و در این باره چالش‌هایی را تجربه می‌کنید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در دوران عقد می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: نزدیکی در دوران عقد


 

نزدیکی در دوران عقد | چالش‌ها و محدودیت‌های دوران عقد

دوران عقد زمانی است که افراد رابطه خود را رسمی و شرعی کرده‌اند با این وجود هنوز زندگی مشترک را آغاز نکرده و به این ترتیب به صورت جداگانه زندگی می‌کنند. این مسئله جنبه‌های مثبت و منفی مختلفی دارد. برای مثال فاصله بین زن و مرد در این دوران اشتیاق آن‌ها را نسبت به یکدیگر چند برابر می‌کند و معمولاً باعث می‌شود که زوجین دوران عاشقانه و لذت بخشی را در زمان عقد تجربه کنند. با این حال این امر جنبه‌های منفی نیز دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محدودیت در برقراری رابطه جنسی اشاره کرد.

 

این محدودیت هم به شرایط محیطی و هم به عقاید و باورهای رایج خانوادگی مربوط می‌شود. زندگی در خانه‌ پدری و نداشتن فضایی مستقل، از جمله شرایط محیطی است که داشتن رابطه جنسی را برای افراد دشوار می‌کند. همچنین در بسیاری از فرهنگ‌ها با وجود محرم بودن دختر و پسر ارتباط جنسی امر پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود و باید به پس از ازدواج موکول شود. همین شرایط باعث می‌شود که افراد نتوانند آزادانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در صورت داشتن نزدیکی در این زمان اضطراب و احساسات منفی بسیاری را تجربه کنند که این مسئله روی کیفیت رابطه جنسی آن‌ها نیز اثر بسیار منفی می‌گذارد. برای آگاهی بیشتر در زمینه روابط زناشویی کلیک کنید.

نزدیکی در دوران عقد | مخالفت با برقراری رابطه جنسی

همیشه شرایط محیطی و خانوادگی مانع داشتن نزدیکی در دوران عقد نمی‌شود بلکه در برخی موارد زنان به دلایل شخصی مایل به برقراری رابطه جنسی نیستند. از جمله این دلایل می‌توان به ترس از بارداری، نامطمئن بودن از آینده رابطه، ترس از به هم خوردن ازدواج و مسائلی از این دست اشاره کرد.

این شرایط می‌تواند منجر به دلخوری زوجین از یکدیگر و بروز اختلافات شود چرا که زن از مرد توقع دارد تا بتواند شرایط او را درک کند و به خواسته او احترام بگذارد اما مرد این رفتار را به پای عدم علاقه و تمایل زن می‌گذارد که موجب رنجش خاطر او می‌شود.

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید. لازم است بتوانید در فضایی صمیمی و به دور از تنش در مورد خواسته‌ها و نگرانی‌های خود با یکدیگر صحبت کنید و با در نظر گرفتن راه حل‌هایی در این مورد به یک توافق دو جانبه دست‌ یابید. گفت‌وگو و توجه به نیازهای یکدیگر باعث می‌شود که احساس درک متقابل بیشتری میان شما شکل بگیرد.

نزدیکی در دوران عقد | نحوه رفع نیازهای جنسی در دوران عقد

همان طور که گفته شد اغلب زوجین دردوران عقد تمایل زیادی نسبت به یکدیگر دارند و نیاز جنسی شان به یکدیگر در این دوران افزایش می‌یابد. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید که رابطه جنسی کامل و تجربه دخول را به بعد از ازدواج موکول کنید بازهم فرصت برای کسب لذت جنسی برای شما وجود دارد. در حقیقت یک تصور اشتباه این است که لذت جنسی را تنها در تجربه دخول بدانیم. این در حالی است که راه‌های مختلفی برای نزدیکی در دوران عقد وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید نیازهای خود و همسرتان را برطرف کنید.

از جمله این روش‌ها می‌توان به داشتن معاشقه کافی و رابطه جنسی دهانی اشاره کرد. یکی از مسائل مهمی که نیاز است در این دوران از آن آگاهی کافی داشته باشید رابطه مقعدی است. بسیاری از افراد برای حفظ پرده بکارت یا پیشگیری از بارداری رابطه جنسی مقعدی را انتخاب می‌کنند. اما این انتخاب می‌تواند به کیفیت رابطه جنسی آسیب‌های بسیاری وارد کند و در ادامه شما را با مشکلات مختلفی روبه‌رو کند.

برای مثال رابطه جنسی مقعدی اغلب برای زنان بسیار دردناک است و لذت چندانی ندارد. این مسئله می‌تواند باعث شود که زن نسبت به رابطه جنسی دید منفی و احساس ناخوشایندی پیدا کند و به مرور زمان تمایل خود را برای آن از دست بدهد. به همین خاطر لازم است که در داشتن این نوع رابطه جنسی بیشتر احتیاط کنید و در صورت ممکن از روش‌های دیگری برای دست‌یابی به ارضاء جنسی استفاده کنید.

لزوم دریافت مشاوره جنسی

بسیاری از افراد در مورد رابطه جنسی آگاهی درست و دقیقی ندارند چرا که اغلب اطلاعات خود را از منابع نادرستی به دست می آورند. برای مثال در فیلم‌های پورنوگرافی تصویرهای غیر واقعی از رابطه جنسی نمایش داده می‌شود که باعث شکل‌گیری عقاید غلط در مورد مسائلی نظیر طول رابطه جنسی می‌شود. در واقع این فیلم‌ها رابطه جنسی را بسیار طولانی‌تر از آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتند توصیف می‌کنند و همچنین اصلا به ابعاد عاطفی رابطه جنسی که تا حد بسیاری در میزان لذت بردن افراد موثر است نمی‌پردازند. 

به همین خاطر هنگامی که می‌خواهید زندگی مشترکی را شروع کنید و به دنبال داشتن رابطه جنسی رضایت بخشی در آن هستید لازم است که بتوانید اطلاعات خود را در این باره کامل کنید و با عقاید غلط خود در مورد رابطه جنسی روبه‌رو شوید. مراجعه به یک روانشناس و دریافت مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا در این زمینه اطلاعات علمی و واقع‌بینانه‌ای به دست بیاورید و با راهکارهای افزایش کیفیت رابطه خود نیز آشنا شوید و همچنین بتوانید در زمینه نزدیکی در دوران عقد با او صحبت کنید.

 

سوالات متداول

– آیا نزدیکی در دوران عقد می‌تواند منجر به بیماری خاصی شود؟

رابطه جنسی مقعدی به طور کل به عنوان یکی از انواع روابط پرخطر محسوب می‌شود چراکه مقعد برای رابطه جنسی طراحی نشده و از نظر بهداشتی نیز نمی‌تواند برای آن مناسب باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی نظیر تبخال و زگیل تناسلی از طریق مقعد بیشتر است.

– همسرم از تجربه دخول می‌ترسد و به همین خاطر اجازه داشتن رابطه جنسی کامل را به من نمی‌دهد. باید چه کار کنم؟

ترس از دخول می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. داشتن عقاید غلط در مورد رابطه جنسی، استرس زیاد، دچار بودن به اختلالاتی نظیر واژینیسموس از جمله آن‌ها است. برای حل مشکل بهتر است به یک روانشناس متخصص در حیطه سکس تراپی مراجعه کنید. دریافت خدمات روان درمانی در این زمینه به همسرتان کمک می‌کند تا بتواند بر ترس خود غلبه کنند. همچنین مرکز مشاوره روانشناسی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کننده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در دوران عقد می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: نزدیکی در دوران عقد

  • ۹۸/۱۲/۰۳
  • مهلا هراتی

نزدیکی در دوران عقد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی